private.blink

"az erdőben egy útelágazáshoz értem, s én a kevésbé jártat választottam, s ez volt minden különbség." (robert frost)

2003/12/19

lécci-lécci, valaki mondja már meg, hogy miért nem képesek a t. partnerek (cégvilág) kicsit empatikusabban gondolkodni? megkaptam az akárhanyadik kellemeskarácsonytésboldogújévet blabla színes-szagos-csöpögős e-mailt, és érik bennem, hogy visszaírjak: csókolom, chanuka, az igen, karácsony az kevésbé.

"Chánuká ünnepe kiszlév hó 25-én kezdődik (idén 2003. december 19. este), és nyolc napig tart. Annak a győzelemnek állít emléket, amelyet a Mákkábeusok három évig tartó szabadságharc után arattak az Izraelt elfoglaló szíriai görögök fölött, és legyőzték a görögök hellenista zsidó támogatóit is, akik változtatásokat akartak bevezetni a zsidó vallásgyakorlatban. A harc polgári i. e. 165-ben a Jeruzsálemi Templom visszafoglalásával ért véget. A győzelemmel helyreállt Izrael szuverenitása is. A "chánuká" azt jelenti: "felavatás", s arra utal, hogy újra Isten oltalmába ajánlották a Templomot, amelyet a pogány bálványok és praktikák beszennyeztek." (zsido.com)

ami kellemetlenebb: chanukakor szabad dolgozni. (meglesz)

[nem mintha vallásos lennék. tiszta tudathasadás. ex lex-állapot]

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal